arturb arturb
2471
BLOG

Miejsce lądowania - dywagacje

arturb arturb Polityka Obserwuj notkę 33

Kilka dni temu słuchałem wypowiedzi akredytowanego przy MAK Edmunda Klicha. Kolejne padające z jego ust stwierdzenia, budziły coraz większe moje zdziwienie.

Na własne uszy słyszałem, gdy mówił: (...) samolot z prezydentem na pokładzie nie powinien nawet wystartować(1) i  wskazał przyczyny, oczywiście  złe warunki atmosferyczne w miejscu lądowania (podobno znane w chwili startu) oraz fakt, że lotnisko docelowe nie spełniało wymogów lotniska i należałoby je nazwać raczej lądowiskiem.  Trochę to dziwne, bo jak zapewniali bracia słowianie: северный это аэродром 1го класса. (8).

Kolejne stwierdzenie Klicha wprawiło mnie w osłupienie:

(...)Na nagraniach słychać jak ktoś z załogi proponuje "może zajdziemy od wschodu?". A od wschodniej strony na tym lotnisku, odkąd je zamknięto, nie ma odpowiedniego sprzętu (1)

Zaraz, zaraz. Po pierwsze,  w opublikowanych  stenogramach (5) nie udało mi się znaleźć wypowiedzi: załogi  "może zajdziemy od wschodu". Czyżby ona nie pasowała do oficjalnej wersji wydarzeń?  Wszystkie publikowane w naszych niezależnych mediach karty lotniska  "Siewiernyj" (5)  wskazywały  jedyny możliwy kierunek lądowania od wschodu. Skąd więc w wypowiedzi załogi wątpliwość sugerująca dodatkowo, że głównym kierunkiem podejścia jest zachodni, a wybór wschodniego to jedynie opcja? Nie wiem. Może mieli inną kartę lotniska. Ale dlaczego i w jakim celu? 

Po drugie usłyszałem, że lotnisko  od wschodu nie ma odpowiedniego sprzętu. To ja przepraszam. Jeśli jedynym kierunkiem podejścia jest kierunek wschodni, to jak аэродром 1го класса  może nie mieć tam właściwego sprzętu? Ktoś robi ze mnie idiotę.

I w końcu po trzecie dowiaduję się, że lotnisko to było zamknięte. Zacytuję jeszcze raz: (...)odkąd je zamknięto. W tym momencie to o jakim lotnisku mówi pan Edmund Klich, bo chyba nie o Siewiernym.  Aэродром 1го класса nie był zamknięty. Nie znalazłem żadnej informacji.potwierdzającej zamknięcie Siewiernego. Nie informowali też o tym nasi niezależni dziennikarze. Wręcz przeciwnie, bohatersko stojący nad głębokim jarem redaktor z TVN  pokazywał sprawne oświetlenie lotniska.

Najwyraźniej wiedza Pana Klicha zasadniczo odbiega od tego, czym jesteśmy karmieni od dnia tragedii przez pozbawionych sumienia dziennikarzy. I odnoszę wrażenie, że pan Klich albo chce się tą wiedzą podzielić z oszukiwanym narodem, albo przechodzi na wyższy etap dezinformacji.

Tak, czy inaczej poszedłem za jego wskazówkami.  Na mapach Googla, w Smoleńsku dostrzegłem dwa lotniska: :Siewiernyj  i Jużnyj. Na pierwszy rzut oka pasy startowe obu lotnisk leżą niemal dokładnie w tym samym kierunku. Po precyzyjnym zmierzeniu, okazuje się, że kierunek ten jest minimalnie różny, ale "doginając"  być może da się wylądować.  Wzorem  Komorowskiego skorzystałem z Wikipedii (2,3). Oficjalnie, na dzień dzisiejszy, lotniskiem zamkniętym jest  południowe, ale posiada status lotniska międzynarodowego  (IATA:LNX , ICAO:UUBS). Czyżby pan Edmund Klich niedwuznacznie sugerował, że samolot z delegacją kierował się na lotnisko LNX, a nie na lotnisko  ZZZZ015 jak wmawiają nam niezależni dziennikarze i eksperci (9) made by TVN prezentując fikcyjny plan lotu? 

 

Zastanawiałem się, czy to możliwe, aby wyekspediowano oficjalną delegację na czele z prezydentem na zaniedbane lotnisko wojskowe, skoro w mieście jest cywilny port lotniczy. Oczywiście dzisiaj zamknięty.  Ale może 10 kwietnia było inaczej?

Moje ulubione źródło informacji i dezinformacji, forum automobilistów (7) na piątej stronie dostarcza sprzecznych treści. W jednym miejscu znajduję wpis ВВ садился вроде как на Южном., (co przeczyłoby znanym słowom Wiśniewskiego tu jest podejście na lotnikso,  jak lądował Tusk czy Putin),  a dalej южный закрыт. Ale przecież jest Wikipedia i prowadzona przez nią histoiria zmian treści. Wystarczy kliknąć View history. A tu bogactwo zmian. Co ciekawe szczególnie liczne 10 kwietnia wczesnym rankiem. Tutaj link do tej histori. Aż dziwne, że przy naturalnej katasrofie na innym lotnisku tylu różnym osobom chciało się w sobotę rano dokonywać zmian opisu właśnie tego lotniska  Podobnie wygląda historia informacji o Siewiernym. Przeciwnikom teorii spiskowych polecam porównać z historią zmian informacji nt  "Krakow airport".

Wnikliwa analiza zmian treści warta jest z pewnością kilku odrębnych notek. Ja skupiam sie jedynie na wpisie z 10 kwietnia z godz  7:49, który informuje It is a civilian airfield with a small tarmac. Nic nie napisano, że zamknięte. Dodatkowo poniżej Plane carrying the President of Poland, Lech Kaczynski, crashed on approach to Russia's Smolensk airport
To kolejne potwierdzenie, że zamach w Smoleńsku to jedynie wymysł oszołomów. Wiadomo przecież, że naturalna katastrofa miała miejsce o 8:56, a może 8:41.

Forum automobilistów (7), które może być związane  z torem kartingowym w okolicach lotniska "Jużnyj", na 27 stronie potwierdza tę informację. 

Od dawna nurtowalo mnie, czy autor pierwszego wpisu  "Что то случилось с польским самалётом на нашем аэродроме" używając słów  "nasz aerodrom" miał na myśli strzeżone przez żołnierzy lotnisko wojskowe, czy też port cywilny wykorzystywany przez awionetki i niewielkich przewoźników lokalnych, gdzie być może odbywają się imprezy lotnicze (7). Nie mam kontaktu z Rosjanami ze Smoleńska, więc ponownie zapytałem Wikipedię o "Smolensk Airport". W odpowiedzi otrzymałem Smolensk South Airport. To oczywiście nic nie przesądza, ponieważ 9 kwietnia odpowiedź mogła być odmienna, ale wskazuje, które lotnisko jest główne w tym mieście dzisiaj i gdzie powinien lądować samolot z prezydentem na pokładzie.

 

1.  wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Moze-od-wschodu-Klich-nie-powinni-startowac,wid,12705864,wiadomosc.html

2. en.wikipedia.org/wiki/Smolensk_Airport

3. en.wikipedia.org/wiki/Smolensk_North_Airport

4  img96.imageshack.us/img96/5391/23974ccb05cf044f.jpg

5. wiadomosci.onet.pl/kraj/zapisy-z-tupolewa,3561774,0,fotoreportaz-maly.html

6. arturb.salon24.pl/231616,rosyjskie-manipulacje-czasem

7. www.panoramio.com/photo/33625405

8. ru.wikipedia.org/wiki/Смоленск-Северный_(аэродром)

9. www.youtube.com/watch

 

arturb
O mnie arturb

Zbanowali mnie: Eli.Barbur - po usunięciu niewygodnego pytania

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka